Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur, gerçeklik iddiasıdır.
Tüketiciler şüphecidir. Siz en iyi, en ucuz veya en başarılı olduğunuzu iddia edebilirsiniz ama buna kimse referans görmeden inanmaz. Kaç kere bir lokantaya boş diye girmemişinizdir. İnsanlar boş bir lokantaya gireceklerine dolu bir lokantanın kapısında beklemeyi tercih ederler. Çünkü lokantanın içindeki müşteriler, iddialarının referansıdır.
Referanslar markanın üzerine konulan gerçeklik damgası gibidir; doğru referanslara sahipseniz müşteriler neredeyse her söylediğinize inanma eğilimindedir.
Liderlik bir marka için referans yaratmanın en temel yoludur. Bu yüzden kategoride, lider olmak önemlidir.
Eğer mevcut kategoride lider olamıyorsanız, lider olabileceğiniz yeni bir kategori yaratmalısınız.
Türk Telekom , 1995 yılında devlet tarafından kurulan, telekomünikasyon alanında tekel kabul edilen ,2005 yılında özelleştiği halde hala tekelliğini koruyan, yüksek tanınırlığa sahip bir şirkettir.
Türk Telekom; bir zamanlar, ev telefonlarının popüler olduğu dönmelerde ilk olaması sebebiyle, zihinlerde çok etkin bir yere sahip olmuş ve bu zihinlerde ki yeri sayesinde bugün hala rekabetten uzak, yüksek kar marjlarıyla çalışan, başarılı bir şirket olarak kategoriye hükmetmektedir.
Kısacası, Türk Telekom; Kendi kategorisinde lider olarak kabul edildiğinden, tüm referanslara sahiptir ve kendi kategorisinin dolu lokantasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder