26 Mart 2015 Perşembe

21) Ölümlülük Kuralı


                   
                  hiç bir marka sonsuza dek yaşayamaz.kimi zaman en iyi çözüm, ötenazi olur.



 
     

   
     Her ne kadar markalamanın kuralları değişmezse de,markalar öyle değildir.Onlar doğar, büyür olgunlaşır ve sonuçta ölürler.

    Bu üzücü. Şirketler yeni bir marka yaratmak uğruna birkaç kuruş harcamamak için direnirken, yaşlı bir markayı kurtarmak için milyonlarca lira harcayabiliyorlar.
 
    Markalamanın doğasını anladığınız zaman,markanızı doğal bir ölüme bırakma zamanı geldiğini de anlarsınız.

   Yeni markalar için fırsatlar genellikle,yeni kategorilerin yaratılmasıyla doğar.
 
    Örneğin; Flash Bellek piyasaya sürüldüğü zaman Compact Disc ürünleri baskı altına girdi.
Compact Disc piyasaya sürüldüğü zaman ise Kaset ürünleri baskı altına girdi.

    Bu tıpkı hayat gibidir.Yeni kuşak sahneye çıkar ve heyecan verici yeni yönlere doğru ilerler. Kariyerler başlar ve biter. Bu arada eski kuşak zamanla solar ve ölür.

    Bunu değiştirmek için kavga etmeyin. Çünkü, insanlar gibi markalar içinde yaşam ve ölüm vakti vardır. Tıpkı hasadı toplamak için de olduğu gibi, markayı uykuya yatırmanın da bir vakti gelecektir.

   Şirketler savaşırken ,doğal sürecin ne olduğunu saptama konusunda ciddi hatalar yaparlar. Hasta  markaları için yaşam destek ünitelerine ayırdıkları milyonlarca lirayı düşününce, iyi bir iş yaparmış gibi görünürler. Ama bu yanlıştır.Eski markanızın ömrünü uzatmak için harcayacağınız parayı biriktirip, gelecekteki yeni markanızı yaratmak için harcamak daha doğru bir strateji olacaktır.

  Pek çok yönetici marka değerinin iki yönünü birbirinden ayırt edemedikleri için yanlış finansal kararlar verir.

  • markanın ne kadar tanındığı ?
  • markanın neyi temsil ettiği ?

   İyi bilinen ancak hiçbir şey temsil etmeyen ya da modası geçmiş şeyleri temsil eden bir markanın hiç bir değeri yoktur. Bir şeyleri temsil eden bir marka  ise özel olarak iyi bilinemese bile değerlidir.

     Raks Türk şirketler grubu; Aslan Önel'in girişimiyle 1964'te temelleri atılan, 1990'lı yıllarda dünyanın en büyük ikinci kaset üreticisi firması olan, çok iyi tanınan fakat modası geçmiş ürünleri temsil ettiği için 2007 yılında iflas etmiş bir şirkettir.

    Ölümünden hemen önce;  telekomünikasyon, ev aletleri ve elektronik alanların da Raks markasını kullanmayı deneyen şirket, ölümlülük kuralının göstergelerinde olduğu gibi başarılı olamamıştır.

    İflas etmesinden hemen sonra, tabir-i caizse, suni teneffüs şirketleri ; Asan Dağıtım ve RK Teknoloji tarafından satın alınarak, erkek bakım ürünleri, kadın bakım ürünleri , ısıtma & soğutma kategorilerinde yeniden markalaşmaya çalışmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder