26 Mart 2015 Perşembe

5) Kelime Kuralı


                       
                      Bir marka tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmalıdır.





          

          Mercedes deyince aklınıza ne geliyor? Otomobil almayı düşünen çoğu müşteri için Mercedes demek “prestij” demektir. Mercedes pahalı, Alman malı, gelişmiş ve iyi tasarlanmış bir arabadır ama farklılaşmasını sağlayan temel kavram prestijdir. Lomborghini pahalıdır. Audi iyi tasarlanmıştır. Toyota gelişmiştir. Volkswagen Alman malıdır. Hiç biri “prestij” kelimesini Mercedes kadar çağrıştırmaz.
     
      Marka yaratmak için tüketicinin zihninde, başkasının sahip olmadığı bir kelimeyi sahiplenmeye çalışmalısınız. Örneğin; Mercedes içi prestij ne ise Volvo içi “güvenlik” odur. BMW denilince aklınıza ne geliyor? Nihai sürüş makinesi. BMW sürüş kelimesinin sahibidir. 

Peki Türk markaları, tüketicinin zihninde hangi kelimeleri çağrıştırıyor?

      Bu konu hakkında Türkiye'de ilk kez MediaCat Mart 2013 sayısında "Markaların Kelime Karşılığı" araştırmasını yapmıştır.
 
    Araştırma Türkiye'nin 21 lovemark' ının tüketicinin zihnindeki algısını anlamaya yöneliktir. 
EEG yöntemi ( beyin dalgaları aktivitesinin elektriksel yöntemle izlenmesi yöntemi) ile  yapılan araştırmada  14 markanın insanların zihnindeki karşılığı araştırıldı.
Araştırmayı Think Neuro şirketi gerçekleştirdi. 

İşte Türkiye'nin en sevilen Türk markalarının tüketicinin zihnindeki kelime karşılıkları:


       Kelimeler marka yaratmanın anahtarıdır. Ürününüzün pek çok özelliği olabilir ama sadece bir özelliği en çok hatırlanan özelliğidir. Mevcut özelliklerinizle, mevcut pazarın ne kadarını alabileceğinize değil, sahip olacağınız kelime ile ne kadar Pazar yaratabileceğinize odaklanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder