Bir marka için en önemli yön,tek görünüşlü olmasıdır.
- Bir Aytaç nedir? bisküvi,su,süt ve süt ürünleri,et ve et ürünleri
- Bir Arow nedir? terlik,kösele,spor ayakkabı,bot ve sandalet
- Bir Merinos nedir? mobilya,halı ve ev tekstili
Bu markaların tamamı tekilliklerini yitirdikleri için başarısızlığa uğramışlardır.Rakiplerinin ürün kümesini genişletmesi nedeniyle yıllardır pazarda varlıklarını koruyabilmektedirler.Ancak bu sizi yanıltmasın.Tekilliği kaybetmek bir markayı zayıflatır.
Peki bir Tariş nedir?
Tariş; mazisi 1915'lere dayanan, amacı; pamuk, zeytinyağı, incir ve üzüm üreticilerini bir çatı altında toplayıp korumak olan , halk arasında daha çok zeytin yağı üreticisi olarak bilinen ama hemen hemen her sektöre el atmış bir markadır .
Tariş'in ürün grubunu; Kuru incir, kolonya, ıslak mendil, kuru üzüm, pekmez, tahin, sirke, şalgam, limon sosu, iplik, ham örgü kumaş, margarin, ay çiçek yağı, pamuk yağı, deterjan, ve sabun oluşturmaktadır.
Tariş'in organizasyonunu yürüttüğü çiftçilik ürünlerinin yanı sıra; kolonya,ıslak mendil,deterjan ve sabun ürünlerini de üretmesi çok manidar. Bu tekillik kuralını alt üst eden ve imaj zedeleyen davranışı umarım asırlık markamızın başına iş açmaz.
Tekillik her markanın toplumda en önemli fonksiyonunu yerine getirebilmesine yardım eder.
Bir marka nedir? Genel bir kelimenin yerine kullanılabilen özel bir kelime, muhtemel müşterilerin zihninde yer etmesini sağladığınız benzersiz bir fikir ve konsept.
Bu kadar basit ve bu kadar da zor işte.
İyi günler,
YanıtlaSilYalova üniversitesi Uluslararası Ticaret Ve Finansman bölümünde okuyorum ödevim için bu konu hakkında biraz bilgi verebilir misiniz ? Yardımcı olursanız çok sevinirim.