Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır; reklamla değil.
Geçmişte, güçlü bir reklam bütçesinin, marka inşa sürecinde, anahtar rol oynadığı doğrudur ancak bir şeyin geçmişte işe yaraması günümüzde de işe yarayacağı anlamına gelmez.
Aşırı ticari iletişime maruz kalmış bir toplumda yaşıyoruz. Her birimiz, her gün, yüzlerce ticari mesajla karşılaşıyoruz. Bu yüzden sadece reklam yapılması, marka oluşumunu sağlamaz. Önemli
olan, algılanan farklılığın tanıtılmasıdır.
Bugün, markalar doğuyor, inşa edilmiyor. Yeni bir markanın medyada olumlu bir tanıtım sürdürebilecek kapasiteye sahip olması gerekiyor, aksi halde pazarda hiç bir şansı olmayacaktır.
Peki tanıtım nasıl yapılır?
Tanıtım için en iyi yol ilk olmaktır. Bir başka deyişle, yeni bir kategoride ilk marka olmak.
- Türkiye'de İlk çamaşır makinesi -Arçelik
- Türkiye'de ilk buzdolabı -Arçelik
- Dünyanın ilk Türk kahvesi makinesi-Arçelik
- Türkiye'nin ilk çamaşır kurutma makinesi-Arçelik
- Dünyanın en hızlı bulaşık makinesi-Arçelik
- Dünyanın en hızlı çamaşır makinesi-Arçelik
- Türkiye'nin ilk gardrop tipi buzdolabı -Arçelik
- Türkiye'nin ilk indüksiyonlu ankastre ocağı-Arçelik
- Türkiye'deki ilk 'parmak izi bırakmayan' ankastre ürün gamı-Arçelik
- Türkiye'nin ilk otomatik çamaşır makinesi-Arçelik
- Türkiyede ilk AAA performanslı "Tek Tuş" bulaşık makinesi-Arçelik
- Arçelik, MediaCat ve Ipsos iş birliğiyle her yıl gerçekleştirilen "Türkiye'nin Love Markları" araştırmasının 2014 sonuçlarına göre; beyaz eşya ve ev elektroniği kategorilerinde Türkiye'nin en çok sevilen markası seçildi. Bu yıl ilk kez gerçekleştirilen kategori bağımsız sorgulamada da Türkiye'nin en sevilen markası unvanına Arçelik layık görüldü.
- Arçelik, ACNielsen'in 2014 Marka Araştırması'na göre, en çok hatırlanan, akla ilk gelen, en yakın hissedilen markalar kategorisinde 12 yıldır olduğu gibi yine ilk sırada yer aldı.
Kategorisinde bir çok üründe, Türkiye'de ilk olan Arçelik' in, tüketicinin zihninde de ilk akla gelen marka olması sizce rastlantı mıdır ?
Haberle tanıtım arasında çok güçlü bir bağ vardır. Haber medyası yani ve ilk olan şeylerden söz etmekten hoşlanır. Daha iyi olandan değil. Markanız haber olabiliyorsa sizin de tanıtım yapma şansınız doğar ve haber olabilmenin en iyi yolu, yeni bir ürün değil, yeni bir ürün kategorisi yaratmaktır.
Başkalarının markanız hakkında söyledikleri, sizin söyleyeceğinizden çok daha etkili olacaktır. Bu, tanıtımın niçin reklamdan daha etkili olduğunu açıklar. Ayrıca reklamın, son 20 yıldır niçin markalamada en etkili güç olan halkla ilişkilerin, gölgesinde kaldığını da .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder