bir markayı en kolay baltalamanın yolu,ismini her şeye koymaktır.
Türkiye'de, marketlerde satışa sürülen her yüz yeni üründen doksanı, ürün kümesinin genişlemesinin bir sonucudur. Marketlerin markalarla tıka basa dolup taşmasının temel nedeni de budur.
Tarama verilerine göre,ürün kümesinin genişlemesine dayalı markaların pek çoğu (en azından süper marketlerde) raflarda dururlar ve toz toplarlar.
Amerika colombus ohio'da, kroger süper marketlerinde yapılan bir araştırma, bir mağazadaki ortalama 23.000 kalem malın, 6.700'ünün bir günde, 13.600'ünün bir haftada, 17.500'ünün bir
ayda satıldığını, ve geri kalan 5.500'ünün ise ay boyunca satılmadığını ortaya koyuyor.
Sonuç olarak pazarda ihtiyaç olmayan yerlerde yeni ürünler bolluğu,ihtiyaç duyulan yerlerde de ise yeni marka kıtlığı yaşanmaktadır.
Firmalar yeni ürünler çıkarttıkları zaman,başarılı marka isimlerini yeni ürünleri için de kullanmayı sıklıkla denerler. Bu bir hatadır. Efes Pilsen başarılı bir bira markasıdır ama Efes Light aynı bira markasının bir ürünü değildir. Efes markasını kullanan ikinci bir bira markasıdır.
Efes Pilsen, Efes Light'ı piyasaya sürerek, diğer light bira markalardan müşteri çalmak yerine, kendi Efes Pilsen müşterilerini çalarak markasını baltalamış ve Efes Pilsen satışlarının bir kısmını Efes Lihgt'a kaptırarak kendi satışlarını kendisi düşürmüştür.
Sterling Drug büyük bir reklamveren ve araştırma firmasıydı. Büyük markası Bayer aspirindi ancak aspirin asetaminofen (Tylenol) ve ibuprofen (Advil) karşısında güç kaybediyordu.
Sterling 5 çeşit asprinsiz ürününün lansmanı için 116 milyon dolarlık bir pazarlama bütçesi harcadı. Tamamı ibuprofen veya asetominofen içeren beş yeni ürün ,“Bayer Select” ürünleri,başağrısı, adet ağrıları, sinüs ağrıları gibi endikasyonları kapsıyordu.Sonuç acı vericiydi. İlk yıl Bayer Select sadece %1 Pazar payı kazanabildi. Daha kötüsü Aspirin de Pazar kaybetmeye devam ediyordu. Tüketici “Bayer diğer ürünlerini içlerinde aspirin yok diye satmaya çalışıyorsa ben niye ASPİRİN alayım ki” diye düşünmüştü.
tüketiciler sizce aptal mıdır?
pek çok üreticinin en kötü düşmanı kendisidir. light, sağlıklı, yağsız, şekeriz gibi ürün kümesi genişlemeleri size ne anlam ifade ediyor? normal ürünler iyi değildir...
- Koska Organik Reçel ürünleri? Normal reçelin gerçek meyveden yapılmadığını düşündürmez mi?
- Pınar Light Mayonez? Normal mayonezin kalori deposu olduğunu düşündürmüyor mu?
- Mudurnu Organik Tavuk? Diğer tavukların nesi var ?
- Ayrıca Dimes Light Meyve Suları? Normal meyve suyunun katkı yapılarak üretildiğini düşündürmüyor mu ?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder